Pyama en First Aid

6 april 2016 - Mbabane, Swaziland

Na een rusteloos nachtje opgestaan en naar het huis gelopen om te gaan douchen. Daar aangekomen vertelde Birgitte dat het water op was. Eventueel kon ik wel op de base gaan douchen. Dat leek me niet zo verstandig: ongewassen, niets aan mijn haar gedaan en in pyama. Wie weet wie ik tegen zou komen...maar ja, ik wilde toch wel graag douchen. Volgens Birgitte was het nog vroeg, dus weinig kans om iemand tegen te komen. Ik zei tegen mezelf dat ik even flink moest zijn, dus ik toog in mijn pyama (met safariprint) naar de base. De douche was bezet, dus ik besloot de verbandmaterialen vast klaar te gaan leggen, die ik later de ochtend nodig zou hebben voor mijn les eerste hulp. Ik liep in mijn pyama, met mijn haren op standje slaap, de gemeenschappelijke ruimte in. Tot mijn grote schrik zaten daar twee, niet geheel onaantrekkelijke, jongemannen. Ik probeerde onzichtbaar te zijn en kon mezelf wel voor de kop slaan dat ik er zo bij liep en zo'n opzichtige pyamabroek aan had. Geruisloos stalde ik de materialen op tafel. Helaas moest ik ook nog antwoord geven op vragen van de mannen. Ik vermande mezelf en deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Helaas was de douche nog steeds bezet en ik besloot de herendouche maar eens op te zoeken. Heerlijk onder de douche, dus ik was in mijn nopjes. Totdat...ik erachter kwam dat ik geen handdoek had! Uiteindelijk mijn multifunctionele safari pyamabroek als handdoek (droogt voor geen meter) en als dweil gebruikt. Wat een begin van de dag! Om 8:50 uur was ik weer het vrouwtje en toog ik met Ruben en Jan naar de base voor de les EHBO. Ruben speelde een flauwte en Jan een hartinfarct. Birgitte vertaalde en samen waren we een super team. Het werd een bijzondere ochtend: eerste hulp met zoveel verschillende mensen uit verschillende culturen. Denk dat het voor alle partijen een leerzame ochtend was. 's Middags nog een stukje gewandeld en na het eten alvast de verjaardagen van Birgitte en Jessie gevierd. Leuk om daar op deze manier bij te zijn! De avond ging naar mijn zin veel te snel voorbij.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Winnie:
    6 april 2016
    Haha ik zie het helemaal voor me. Jij in je safaripyjama bij die twee niet onaantrekkelijke jongemannen
    Daar had ik wel bij willen zijn
    Verder geniet ik van je verhalen hoor!
    Wat jullie allemaal doen en meemaken.... Prachtig!
  2. Els:
    6 april 2016
    Ik zie het helemaal voor je en ik ben bang dat we nog heel lang om dit verhaal zullen moeten lachen! Maar jouw recept voor een pyamabroek als handddoek zal ik toch maar niet overnemen.
  3. Jolanda:
    6 april 2016
    Haha. Ik zie het gebeuren dat jij in je pyama bij die mannen staat en dan eindelijk douchen zonder een handdoek bij te hebben. Ik had je gedachten wel eens willen lezen.... Veel plezier nog en ik ben trots op je super les eerste hulp. Toppie!