In het huis van Zodwa

2 april 2016 - Mbabane, Swaziland

Vannacht heerlijk geslapen en vanmorgen bijtijds onder de douche. Jan en ik deden boodschappen in een overvol Mbabane. Daarna brooddeeg gemaakt, met als doel om met de kinderen een handje te maken met een pareltje er in. Je bent een parel in God's hand. Anne en Jan verdiepten zich in de handjes, iets wat ze goed af ging. Daarna vier broden gesmeerd en belegd, zodat de kinderen ook iets te eten zouden hebben. Na de lunch vertrokken we naar het huis van Zodwa, waar op zaterdagmiddag altijd kinderkerk is. Vandaag waren er 17 kinderen, maar er kunnen er ook wel eens 36 zijn. In een hele kleine en benauwde woonkamer. Na het zingen vertelde Birgitte het verhaal uit de Bijbel: ze startte met Pasen en eindigde met het verhaal van de parel. De kids kregen hun dubbele boterhammen, die gretig naar binnen werden gewerkt. Buiten kregen ze drinken en maakten we met elkaar de handjes. Uiteraard werden er ook andere creaties gemaakt, maar dat hoort er waarschijnlijk bij...aan het einde van de middag waren we weer thuis.

1. Jolanda:
    3 april 2016
    Wat mooi dat jullie zoveel kinderen een blij gevoel kunnen geven. Geweldig!
  2. Emma:
    3 april 2016
    Wat een mooie en indrukwekkende verhalen, super om zo met jullie mee te kunnen reizen!