Op weg naar Swaziland!

25 maart 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vanmorgen rond 6:15 uur werden we weggebracht naar Schiphol. Ietwat gespannen en ook wel een beetje met een knoop in onze magen. Na het afscheid van mijn ouders kon het avontuur beginnen. Het was druk op Schiphol en voor het gebouw hing de vlag half stok. Er scheen ook veel bewaking in burger rond te lopen. Het vliegtuig vertrok op tijd. Helaas zat een zwaar obese vrouw (ik ben er slank bij, dus kan je nagaan...) naast ons in de rij, we werden bijna weggedrukt. Aan de andere kant zaten een aantal luidruchtige jongeren, waarvan de ouders in een andere ruimte verbleven. Slim van ze. Maar de reis verliep verder voorspoedig. Evenals de paspoortcontrole en de uitgifte van de koffers. En toen...op weg naar de huurwagen. Ik had keurig alles uitgeprint, maar daar zat geen voucher bij. En omdat het verhuurbedrijf in Nederland de klus had uitbesteed aan een plaatselijk bedrijf, hadden we geen idee waar we terecht konden. Het noodnummer van Sunnycars gebeld, maar die konden ons niet helpen. Toen allerlei bedrijven langs gegaan, maar die hadden ook geen idee. Uiteindelijk was Remco onze reddende engel. Bij het bedrijf moesten we een eeuwigheid wachten, terwijl ons contract klaar zou liggen. Wat natuurlijk niet het geval was. Uiteindelijk kregen we dan onze auto, groter dan dat we geboekt hadden, dus dat is super! En toen...begon het links schakelen en links rijden. Eerst oefenen inde garage en daarna de snelweg op. Wat een avontuur, Jan reed in de verkeerde richting de snelweg op! Hij kon nog snel draaien- voor het oog van een politieauto met zwaailicht! Pfff...uiteindelijk is het goedgekomen en kwamen we vermoeid en wel op de plaats van bestemming. Twee eenpersoonsbedden in plaats van een tweepersoons, maar we slapen er vast niet minder om. Nu lekker onder de wol, want morgen moeten we nog heel wat uurtjes (links) rijden om in Swaziland te komen. Welterusten!

1. Emma:
    25 maart 2016
    Lieve Emmy en Jan, wat heerlijk dat jullie goed zijn aangekomen na deze ietwat avontuurlijke reis! Goede reis verder naar Swaziland! X
  2. Birgitte:
    25 maart 2016
    Maak je borst maar nat Jan, met Emmy beleef je altijd avonturen, maar daar weet jij alles van. Kan bijna niet wachten om jullie hier te zien!
  3. Ineke:
    25 maart 2016
    Top om weer mee te genieten van jullie belevenissen. Geniet ervan!