Genieten!

1 april 2016 - Mbabane, Swaziland

Midden in de nacht hoorde ik geluiden van dieren. Van Birgitte hoorde ik al eerder dat de dieren tot aan het hek kunnen komen. En aangezien onze safaritent voor het hek stond...dan zou een ontmoeting niet uitgesloten zijn. Toen  ik om 3:00 uur een onbestemd geluid hoorde, zat ik dan ook rechtop in bed met de zaklantaarn in de aanslag. Helaas scheen het licht ook op het gezicht van Birgitte, die hiervan wakker schrok en twijfelde aan mijn poging een dier te spotten haha. Uiteindelijk toch even geslapen en na het douchen en ontbijt reden we de zonsopkomst tegemoet. Wat was dat mooi en wat een prachtige dieren hebben we o.a. gespot: wilde honden, hyena, apen, olifant, giraf, neushoorn, buffel en als hoogtepunt een jachtluipaard! Tot twee keer toe, hij lag zelfs op twee meter afstand van de auto! We stopten bij een stilteplaats waar mensen vogels kunnen  bekijken. Nou ja, stilteplaats...voor en na onze komst. We namen de koelbox mee en aten een broodje tussen de zwijgende mensen. Wat natuurlijk voor de nodige hilariteit tussen ons twee zorgde. Uiteindelijk genoten we van nog een dag zon, prachtige natuur, indrukwekkende dieren en de gelegenheid om live bij te praten. Rond 18:00 uur waren we weer thuis, waar we al gauw bij de maaltijd mochten aanschuiven. Moe, maar zeer voldaan gingen we naar bed.

1. Birgitte:
    1 april 2016
    Wat een beestachtig, machtig, prachtig avontuur was dat zeg! Ik zou het zo overdoen met je Emmy!