Op safari

29 maart 2016

Op deze Paasmorgen bijtijds opgestaan en aan een gedekte tafel- inclusief eitje- gegeten. Daarna was het tijd voor homechurch. Birgitte beet het spits af met een paar mooie Paasliederen. Anne liet een indrukwekkend filmpje zien. Van Levi moesten we teksten uit de Bijbel zoeken en deze oplezen, waarbij hij een toelichting gaf. Ruben legde de achtergrond van een aantal gebruiken met Pasen uit, wij hadden een quiz en als laatste deed Jessie ook een spel. Wat later dan gepland, maar dankbaar voor een fijne ochtend, reden we richting Hlane. Met een ommetje belandden we rond 14:30 uur in een bloedheet Hlane. We ruimden onze gehuurde rondavel in. Wat een knus stekkie, we waren er weg van. Om 15:45 meldden we ons op de parkeerplaats, waar we plek mochten nemen in een jeep. De sunset-safari kon beginnen! Wat een belevenis. We genoten van elke minuut en hebben veel beesten kunnen spotten: vogels, kudu, wildebeest, neushoorns, olifanten, impala's, python, schilpad en diverse leeuwen. Vooral dat laatste was bijzonder, de auto stond een meter bij ze vandaan. Voor de fotograaf in Jan was het genieten: er werden dan ook diverse plaatjes geschoten! We aten in het restaurant. Het buffet was bijna leeg, maar we konden ons bord nog vullen. Alles zonder electriciteit, allemaal verlicht op olielampjes. Zo ook onze rondavel. We zetten onze stoelen buiten neer en genoten van een hemel vol met sterren. We hadden er langer van willen genieten, maar we waren zo moe dat we gingen slapen.

1. Emma:
    29 maart 2016
    Wat een mooie belevenis! Hopelijk heeft Jan genoeg geheugenkaartjes bij zich haha, want zo zal het hard gaan met de foto's! Genietze!
  2. Winnie:
    29 maart 2016
    Wat een belevenissen allemaal, ik begin een beetje jaloers te worden ;)
    Geniet er maar van xxx