Zaterdag

29 maart 2016 - Mbabane, Swaziland

Na een onrustige nacht ontbeten we met wentelteefjes. Iets om thuis ook eens te maken. We pakten onze koffers uit en ruimden de tent in. Hierna reden Birgitte en ik naar Mbanane om boodschappen te doen en een telefoonkaartje te scoren. Dit noodnormale boodschappen doen was gezellig, gespreksvoer genoeg. Ook nog met de daar aanwezige paashaas op de foto geweest. Na het eten was het een drukte van belang op de rope course, een soort hindernisbaan die op de naastgelegen base is aangelegd. Doel van vandaag was samenwerken bij de Giant Swing, de hoogste schommel van Afrika. De palen zijn zo'n 16 meter hoog! Je krijgt een tuigje om en wordt de lucht in gehezen, net zolang tot je stop zegt. Dan maak je- hoog in de lucht- je zekering los en dan krijg je een vrije val. Uiteindelijk heeft Jan de stap gewaagd en is gesprongen. Wat een held en wat een overwinning! Ook Birgitte was zo stoer om het te doen. Klasse. 's Middags even gelegen en daarna aangeschoven bij het avondeten, hoe luxe is dit...'s Avonds wat gekletst en tv gekeken. In de tent hebben we vragen gemaakt voor de homechurch van zondag. Voor we er erg in hadden was de avond voorbij.